Ajankohtaista asioinnista, ajanvarauksista ja koronaviruksesta. Lue lisää

Oralin verkkoajanvarauksessa otettu käyttöön vahva tunnistautuminen

Turvallisen asioinnin varmistamiseksi olemme ottaneet käyttöön vahvan tunnistautumisen oral.fi-sivujen verkkoajanvarauksessa 15.12.2020.

Jatkossa asiakkaan henkilöllisyys todennetaan aina pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella verkkoajanvarauksen yhteydessä. Jos ajanvaraus tehdään jollekin toiselle kuin itselle tai ajanvaraaja on alle 15-vuotias, pyydämme ystävällisesti tekemään ajanvarauksen soittamalla asiakaspalveluumme 010 400 3400 (ma-pe klo 8–17).

Oral liittynyt Kanta-palveluihin kuuluvaan potilastiedon arkistoon

Oral on liittynyt Kanta-palveluihin kuuluvaan potilastiedon arkistoon 25.11.2020. Asiakkaillemme muutos näkyy niin, että terveys- ja hoitotiedot tallentuvat jatkossa Oralin oman potilastietojärjestelmän lisäksi kansalliseen potilastiedon arkistoon. Tiedot eivät siirry takautuvasti, eli ennen 25.11.2020 varattujen käyntien tiedot eivät näy Omakannassa.

Kansalliseen potilastiedon arkistoon tallennettuja tietoja voivat käyttää julkisen terveydenhuollon yksiköt sekä Kanta-palvelun kansalliseen potilastiedon arkistoon liittyneet yksityisen terveydenhuollon palveluntarjoajat vain, jos asiakas on antanut siihen suostumuksensa. Kansalliseen potilastiedon arkistoon tallennettuja tietoja käsitellään luotettavasti ja turvallisesti, ja tietojen käyttö vaatii aina hoitosuhteen. Suostumuksiaan ja kieltojaan asiakkaat voivat hallinnoida helposti Omakannassa.