Päivitetty 18.6.2020

Terveenä voit tulla vastaanotollemme turvallisin mielin

Seuraamme Oral Hammaslääkäreillä aktiivisesti koronavirustilannetta ja noudatamme kulloinkin voimassa olevia viranomaismääräyksiä ja -ohjeita asiakkaidemme ja henkilöstömme turvallisuuden takaamiseksi.

Omaan terveyteen liittyvät asiat tärkeä hoitaa kuntoon myös poikkeusoloissa. Kun sinulla on tarve päästä hammaslääkäriin, voit tulla meille aina turvallisin mielin.

Jos kuulut riskiryhmään ja mieltäsi askarruttaa jokin suun terveyteen tai ajanvaraukseen liittyvä asia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 010 400 3400. Löydät tietoa riskiryhmään kuuluvista Terveyden ja hyvinvointilaitoksen sivuilta täältä.

Siirräthän aikaasi, jos:

• sinulla on hengitystieinfektion oireita (nuhaa, yskää, kurkkukipua, kuumetta tms.) tai muita tarttuvia sairauksia.
  • olet matkustanut ulkomailla viimeisen 14 vrk aikana.
    Poikkeuksena maat, joiden osalta viranomaiset ovat poistaneet karanteenisuositukset: Norja, Tanska, Islanti, Viro, Latvia ja Liettua. Ajantasaisen tiedon voit tarkistaa Ulkoministeriön sivuilta.
  • epäilet olevasi altistunut koronavirukselle.

Kun olet taas terve, olet tervetullut vastaanotollemme.

Saapumisohjeet koronaepidemian aikana

• Täytäthän esitietolomakkeen mahdollisuuksien mukaan jo ennen saapumistasi OmaOral-palvelussa. Esitietojen selvitystä varten ota vastaanotolle mukaasi lista käyttämistäsi lääkkeistä.
  • Tulethan paikalle vasta mahdollisimman lähellä varattua aikaasi, jotta vältyt turhalta oleskelulta odotustiloissa.
  • Saattajien määrä on hyvä pitää mahdollisimman vähäisenä ja saattajan on hyvä odottaa toimitilan ulkopuolella.
  • Huomioithan toimipisteeseemme riskiryhmiä koskevan ohjeistuksen.

Huolehdimme turvallisesta asioinnista – nyt entistäkin tarkemmin

Toimimme aina – ja nyt erityisesti korona-aikaan – tinkimättömän turvallisesti ja hygienia-asioista huolehtien. Vastaanottojen hygieniakäytännöt ovat korkealla tasolla jo normaaliolosuhteissakin. Käytössämme on esimerkiksi aina asianmukaiset suojavarusteet sekä potilaiden että henkilökunnan suojaamiseksi.

Olemme tehneet muun muassa seuraavia muutoksia toiminnassamme:

• Vältämme kättelyä.
  • Pyrimme minimoimaan asiakkaan odotustiloissa käyttämän ajan.
  • Turvävälien takaamiseksi olemme vähentäneet odotustiloissa tuolien määrää.
  • Järjestämme riskiryhmään kuuluville asiakkaille erillisen tilan odotusta varten tai ohjaamme asiakkaat suoraan hoitohuoneeseen.
  • Olemme tehostaneet toimipisteemme siivousta entisestään ja karsineet ylimääräisen tavaran pois odotustiloista.

Huolehdithan kanssamme turvallisesta asioinnista noudattamalla seuraavia ohjeita:

• Saavu vastaanotolle vain terveenä.
  • Huolehdi hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta.
  • Tule paikalle mahdollisimman lähellä varattua aikaasi.
  • Vältä turhaa oleskelua odotustiloissamme ja huomioit turvavälit.
  • Harjaa hampaasi jo kotona.
  • Noudata toimipisteessämme olevia ajankohtaisia ohjeita.

Mikäli epäilet koronavirustartuntaa (COVID-19) itselläsi tai läheiselläsi, noudata ajankohtaisia viranomaisohjeistuksia hoitoon hakeutuessasi. Ole ensisijaisesti puhelimitse yhteydessä terveydenhuoltoon ennen muita toimenpiteitä. Terveyden ja hyvinvointilaitoksen sivuilta voit tarkistaa helposti ajantasaisen ohjeistuksen.

Mikäli sinulla on jo todettu koronavirustartunta tai sinulla epäillään sellaista ja tarvitset kiireellistä hammashoitoa, järjestetään se keskitetysti julkisen terveydenhuollon yksikössä. Lisätietoa saat oman kotikuntasi suun terveydenhuollon yksiköstä tai päivystyksestä. Kiireetön hoito siirretään tehtäväksi parantumisen jälkeen.

Ajan peruuttaminen, siirtäminen ja laskutusasiat

Ajan peruutus tulee tehdä viimeistään varausta edellisenä päivänä klo 12.00 mennessä. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista tai kokonaan peruuttamattomasta käynnistä pidätämme oikeuden veloittaa varatun ajan mukaan.

Ajan voit peruuttaa tai siirtää OmaOral-palvelussa verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella tai soittamalla asiakaspalveluumme 010 400 3400 (arkisin klo 9.00-17.00). Myös chat-asiakaspalvelumme palvelee ajanvarauksiin liittyvissä asioissa. Ajanvarausta ei voi peruuttaa sähköpostitse tai tekstiviestillä (esim. vastaamalla suoraan ajanvarauksen vahvistusviestiin).

Aikojen peruutuksissa, siirroissa ja yksityishenkilön laskutukseen liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä myös numeroon 010 400 3350 (hinta 8,8snt/min). Numero palvelee joka päivä klo 7:00 – 24:00. Keskitetyn puhelinajanvarauksen palveluajan ulkopuolella nauhoite ohjaa viestin jättämiseen.