Tulethan vastaanotollemme vain terveenä. Jos sinulla on hengitystieinfektion oireita (esim. nuhaa, yskää, kurkkukipua, kuumetta) tai muita tarttuvan sairauden oireita, siirräthän aikaasi ja tulet vastaanotollemme vasta kun olet terve. Siirräthän ajan myös, jos sinulla on aktiivisessa vaiheessa oleva huuliherpes.

Mikäli sinulla yllä olevissa tapauksissa on kiireellisen hammashoidon tarvetta, järjestetään se keskitetysti julkisen terveydenhuollon yksikössä. Lisätietoa saat oman hyvinvointialueesi suun terveydenhuollon yksiköstä tai päivystyksestä.

Ajan peruuttaminen ja siirtäminen

Ajan peruutus tai siirto tulee tehdä viimeistään varausta edellisenä päivänä klo 12.00 mennessä. Myöhemmin tehdyistä peruutuksista tai kokonaan peruuttamattomasta käynnistä pidätämme oikeuden veloittaa varatun ajan mukaan. Maksu voidaan veloittaa, vaikka käynti itsessään olisi maksuton.

Ajan voit peruuttaa ja siirtää OmaOral-palvelussa tai soittamalla asiakaspalveluumme numeroon 010 400 3400 (arkisin klo 8.00–17.00). Ajanvarausta ei voi peruuttaa sähköpostitse tai tekstiviestillä (esim. vastaamalla suoraan ajanvarauksen vahvistusviestiin).

Asiakaspalvelumme aukioloaikojen ulkopuolella voit olla kiireellisissä peruutuksissa (esim. sairastapauksen vuoksi) yhteydessä myös numeroon 09 42562250 (hinta pvm/mpm). Nauhoite ohjaa viestin jättämiseen

Kanta-informointi

Laki sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä eli asiakastietolaki tuo muutoksia Kanta-palveluihin 1.1.2024. Nopeuttaaksesi asiointiasi Oralissa, ole ystävällinen ja käy vastaanottamassa päivitetty Kanta-informointi OmaKannassa ennen käyntiäsi. Kanta-informoinnista löydät lisätietoa Kanta.fi-sivuilta.

Puhelinajanvaraus

Asiakaspalvelumme palvelee numerossa 010 400 3400. Ajanvaraus on auki ma-pe klo 8.00-17.00 (poikkeuksena pyhäpäivät).

010-numeroon soittaminen lankapuhelimesta maksaa soittajalle 8,35 snt/puhelu + 6 snt/min ja matkapuhelimista soitettaessa hinta on 8,35 snt /puhelu + 17,17snt/min. (sis. alv 24 %).

Puheluiden tallentaminen Oralissa

Tallennamme kaikki asiakaspalvelumme ajanvarausnumeroomme tulevat puhelut asiakaspalvelun laadun ja toimeksiantojen varmistamiseksi. Tallenteita säilytetään enintään vuosi, jonka jälkeen ne automaattisesti tuhoutuvat. Palvelin, johon puhelutallenteet tallennetaan, sijaitsee tilassa, jossa on käytössä elektroninen kulunvalvontajärjestelmä.

Tallennejärjestelmään pääsyä valvotaan henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen ja salasanan avulla, ja järjestelmään kirjautuneista jää tieto käyttäjälokiin. Puheluiden taltiointeja saavat käsitellä vain siihen oikeutetut henkilöt, joita koskee vaitiolovelvollisuus.

Jos asiakaspalveluun soittanut asiakas haluaa tarkastaa oman puhelunsa tallenteen, pyydetään häntä ottamaan yhteys Oralin yhteyshenkilöihin. Kuuntelu tapahtuu Oralin toimipisteessä.

Verkkoajanvaraus

Voit varata ajan myös verkossa. Verkkoajanvarauksemme on aina auki. Turvallisen asioinnin varmistamiseksi käytämme verkkoajanvarauksessamme vahvaa tunnistautumista.

Jos sinulla on palveluseteli, ajanvarauksen voi tehdä vain puhelimitse. Mainitse aikaa varatessasi palvelusetelistä.

Sähköinen esitietolomake

Voit täyttää hoitoon liittyvät esitietosi nopeasti ja turvallisesti tietokoneella tai mobiilissa jo ennen vastaanotolle saapumista. Täyttämällä lomakkeen etukäteen käyntisi sujuu entistä vaivattomammin.

Sähköisen esitietolomakkeen voit täyttää OmaOral-palvelussa. Palveluun tulee kirjautua sisään, jonka jälkeen esitietolomake löytyy Omat tiedot-välilehdeltä. Sähköisen esitietolomakkeen tiedot siirtyvät suoraan hoidostasi vastaavan asiantuntijamme nähtäväksi.

Sähköisen esitietolomakkeen käyttö on täysin turvallista, sillä tieto liikkuu salatun yhteyden kautta. Selaimen osoitepalkissa oleva lukko osoittaa, milloin salattu yhteys on käytössä.

Muistutus- ja vahvistusviestit

Lähetämme kaikista ajanvarauksista automaattisen vahvistusviestin heti ajanvarauksen jälkeen tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Lähetämme pidemmän ajan päähän vahvistetuista ajanvarauksista lisäksi automaattisen muistutusviestin 14 päivää ennen ajanvarausta tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeellä. Muistutamme ajanvarauksesta vielä 2 päivää ennen ajanvarausta.

Kanta-palveluiden potilastiedon arkisto

Oral liittyi Kanta-palveluihin kuuluvaan potilastiedon arkistoon 25.11.2020. Sinulle asiakkaanamme tämä näkyy niin, että terveys- ja hoitotiedot tallentuvat Oralin oman potilastietojärjestelmän lisäksi kansalliseen potilastiedon arkistoon. Tiedot eivät siirry takautuvasti, eli ennen 25.11.2020 varattujen käyntien tiedot eivät näy Omakannassa.

Kansalliseen potilastiedon arkistoon tallennettuja tietoja voivat käyttää julkisen terveydenhuollon yksiköt sekä Kanta-palvelun kansalliseen potilastiedon arkistoon liittyneet yksityisen terveydenhuollon palveluntarjoajat vain, jos olet antanut siihen suostumuksesi. Kansalliseen potilastiedon arkistoon tallennettuja tietoja käsitellään luotettavasti ja turvallisesti, ja tietojen käyttö vaatii aina hoitosuhteen. Suostumuksiasi ja kieltojasi voit hallinnoida Omakannassa.

Laskutusasiat

Yksityishenkilön laskutukseen liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä numeroon 010 400 3400 ma-pe klo 8.00-17.00 (poikkeuksena pyhäpäivät).